Levis

Levi Strauss & Co. on maailma suurim teksapükste tootja, mille peakorter asub San Franciscos. Levis Eestis on tuntud eriti oma siniste teksapükste poolest, mida nimetatakse Levi’s (registreeritud kaubamärk). Lisaks teksapükstele toodab ettevõte ka ülikondade pükse, jakke, mütsid, särke, seelikuid ja vöösid ning litsentseerib uudseid tooteid.

Levi Strauss & Co. on juba 162 aastat püsinud turul ja on muutunud ajas vastavalt tarbijate vajadustele. Ettevõte on suutnud oma brändi säilitada tänapäevani, olles üks kõige ikoonilisemaid kaubamärke maailmas. Levi’s on suutnud jääda populaarseks tänu oma kvaliteetsetele toodetele ja innovaatilistele lähenemistele.

Levis ajalugu

Ettevõtte algus

Levis on üks maailma tuntumaid teksabrände, mille asutas Levi Strauss 1853. aastal San Franciscos. Esialgu valmistas ta tööriideid, kuid hiljem hakkas tootma ka teksariideid, mis muutusid väga populaarseks kaevurite ja rändurite seas.

Esimesed Levis teksapüksid valmistati kangast, mida tunti kui “denim”. Need olid vastupidavad ja praktilised ning neid kandsid paljud töölised, kes hindasid nende vastupidavust.

Tähtsamad verstapostid

Aastal 1873 patenteeriti Levi’s 501 teksapüksid, mis on tänaseni üks ettevõtte kõige tuntumaid tooteid. Need olid esimesed teksapüksid, millel oli nööpauguga kinnitus ja 5 taskut.

Levi’s on ajaloo jooksul teinud mitmeid koostöid erinevate brändide ja disaineritega. Näiteks on nad teinud koostööd Tommy Hilfigeriga ning loonud kollektsiooni, mis ühendas Tommy Hilfigeri klassikalise stiili Levi’s teksadega.

2019. aastal läks Levi’s börsile ning ettevõte on alates sellest ajast olnud edukas. 2021. aastal teatas ettevõte, et nende e-poe müük kasvas 41% võrreldes eelmise aastaga.

Levis tooted

Levis on tuntud oma kvaliteetsete teksade poolest, mis on valmistatud vastupidavast kangast ning sobivad nii meestele kui naistele. Brändi tootevalikusse kuuluvad ka teised rõivad, nagu särgid, jakid ja kleidid. Levis tooted on populaarsed üle maailma ning neid kantakse igapäevaselt erinevates olukordades.

Fännide lemmikud

Levi’s 501 teksad on olnud brändi üks populaarsemaid tooteid juba aastakümneid ning neid kannavad nii noored kui vanad. Teksad on saanud kultusliku staatuse ning neid on kantud ka paljudes filmides ja muusikavideotes. Lisaks 501-le on fännide seas populaarsed ka teised Levi’s teksad, nagu näiteks 511 ja 505.

Lisaks teksadele on Levi’s fännide seas armastatud ka nende jakid. Brändi ikooniline Trucker jakk on olnud populaarne juba aastakümneid ning seda on kantud erinevates olukordades. Jakke on erinevates värvitoonides ja lõigetes, mistõttu leiab igaüks endale sobiva.

Uued kollektsioonid

Levi’s tuleb regulaarselt välja uute kollektsioonidega, kus on erinevaid rõivaid erinevatele maitsetele. Näiteks on bränd hiljuti välja tulnud uue kollektsiooniga, kus on keskendutud jätkusuutlikkusele. Kollektsioonis on kasutatud orgaanilist puuvilla ning taaskasutatud teksariideid, mis on valmistatud vanadest Levi’s teksadest.

Lisaks on Levis koostööd teinud erinevate disainerite ja brändidega, et luua erilisi kollektsioone. Näiteks on bränd teinud koostööd Justin Timberlake’i, Tommy Hilfigeri ja Stranger Things sarjaga, et luua erilisi rõivakollektsioone, mis on saanud palju positiivset tagasisidet.

Levis brändi mõju kultuurile

Levi Strauss & Co. on olnud üks maailma kõige ikoonilisemaid ja armastatumaid brände juba üle 160 aasta. Selle aja jooksul on Levis Eestis muutunud mitte ainult moebrändiks, vaid ka kultuurifenomeniks, millel on märkimisväärne mõju moe-, popkultuuri- ja keskkonnateadlikkuse valdkonnas.

Moetööstus

Levis on olnud moemaailma üks juhtivaid brände juba üle sajandi. Alates 1873. aastast, kui Levi Strauss & Co. patenteeris esimese teksapaari, on Levis olnud pidevas muutumises ja arengus, et pakkuda oma klientidele alati midagi uut ja põnevat. Tänapäeval on Levi’s tuntud kui bränd, mis ühendab stiili ja mugavust, ning on muutunud moemaailmas üheks kõige ihaldatumaks brändiks.

Popkultuur

Levis on olnud osa popkultuurist juba aastakümneid. Alates 1950. aastatest, kui teksapükste kandmine muutus noorte seas populaarseks, on Levi’s olnud seotud noorte kultuuriga. Brändi teksapükste kandmine oli seotud mässumeelsuse, vabaduse ja iseseisvusega. Tänapäeval on Levi’s ikooniline bränd, mida seostatakse mitte ainult noorte, vaid ka täiskasvanute ja kõigi teiste vanusegruppidega. Levi’s on ilmunud ka paljudes filmides ja telesaadetes, muutes selle veelgi enam popkultuuri ikooniks.

Keskkonnateadlikkus

Levis on võtnud endale kohustuse olla keskkonnateadlik bränd. Bränd on võtnud mitmeid meetmeid, et vähendada oma mõju keskkonnale. Näiteks on Levis teinud koostööd erinevate organisatsioonidega, et vähendada vee ja energia kasutamist tootmisprotsessis. Samuti on bränd võtnud kasutusele jätkusuutlikud materjalid, nagu orgaaniline puuvill ja taaskasutatud denim. Levi’s on näidanud, et moebrändid saavad olla keskkonnateadlikud ja vastutustundlikud.