Adidas
Adidase bränd on üks maailma tuntumaid spordiriiete ja -jalatsite tootjaid. Brändi asutas Adi Dassler 1924. aastal Saksamaal, kus ta pakkus spordiriietust mitmele olümpiavõitjale. Praegu on Adidas Euroopa suurim spordiriiete tootja ja maailmas teine suurim.
Adidas on tuntud oma innovatiivsete toodete, kvaliteetse disaini ja mitmekülgse tootevaliku poolest. Bränd pakub spordiriietust ja -jalatseid igasugusele spordialale, alates jooksmisest kuni jalgpallini. Lisaks spordivarustusele pakub Adidas ka moerõivaid ja aksessuaare, mis on inspireeritud spordimaailmast.
Adidase edu saladus seisneb pühendumuses kvaliteedile, innovatsioonile ja jätkusuutlikkusele. Bränd on loonud mitmeid patenteeritud tehnoloogiaid, nagu Boost ja Primeknit, mis tagavad parema mugavuse ja jõudluse spordivarustuses. Samuti on Adidas võtnud endale kohustuse kasutada jätkusuutlikke materjale ja vähendada oma ökoloogilist jalajälge.
Adidase ajalugu
Adidase asutamine
Adidase asutas 1949. aastal sakslane Adi Dassler. Ta alustas 47 töötajaga väikeses Herzogenaurachi linnas ja registreeris enda nime all Adi Dassler adidas Sportschuhfabrik’i. Samal aastal registreeris ta ka kinga, mis sisaldas tulevikus kuulsaks saanud Adidas 3-Stripes’i.
Adidase esimesed tooted
Adidase esimesed tooted olid spordijalatsid, mida müüdi peamiselt Saksamaal. Esimesed suuremad edu saavutasid jalatsid 1954. aasta jalgpalli maailmameistrivõistlustel, kus Saksamaa võitis. Adi Dassleri loodud kruusijalatsid aitasid sakslastel võita finaali.
Adidase kasv ja edu
Alates 1950. aastate lõpust hakkas Adidas laienema ka väljapoole Saksamaad. 1960. aastatel sai Adidasest üks juhtivaid spordibrände maailmas, kui firma hakkas tootma erinevaid spordivarustuse tooteid, sealhulgas riideid ja jalgpallipalle. 1970. aastatel oli Adidas USA turul suure edu saavutanud, kuid 1980. aastate alguses hakkas firma kaotama oma positsiooni Nike’le. Adidas on tänaseks kasvanud üheks maailma juhtivaks spordibrändiks. Ettevõte on laienenud üle kogu maailma ja toodab spordijalatseid, riideid, aksessuaare ja palju muud. Adidas on tuntud oma innovaatiliste toodete poolest, sealhulgas Boost tehnoloogia ja Primeknit materjal.
Adidase brändi identiteet
Adidase logo ja selle tähendus
Adidase logo on tuntud kogu maailmas ja seda peetakse üheks kõige äratuntavamaks kaubamärgiks spordimaailmas. Logo koosneb kolmest paralleelsest triibust, mis on paigutatud diagonaalselt ülevalt vasakult alla paremale. Logo esmakordselt kasutusele võtmine oli osa Adidase brändi identiteedi muutmisest, mis toimus 1990. aastate lõpus. Logo sümboolika on seotud spordiga ja see väljendab Adidase brändi peamisi väärtusi – innovatsiooni, jõudu ja dünaamilisust.
Adidase logo on läbi aegade läbinud mitmeid muutusi ja täiustusi. Esimene logo oli 1949. aastal kasutusele võetud sõna “adidas” käsitsi kirjutatud versioon. Hiljem lisati logole kaheksakandiline märk, mis sümboliseeris Adidase jalatsite kvaliteeti ja vastupidavust. 1972. aastal võeti kasutusele kolme triibu logo, mis on tänaseks päevaks saanud Adidase kaubamärgi ikooniks.
Adidase brändi väärtused ja sõnumid
Adidase brändi väärtused on seotud spordiga ning need väljenduvad ettevõtte missioonis – “inspireerida ja aidata maailma läbi spordi paremaks muuta”. Brändi sõnumid on suunatud nii spordisõpradele kui ka kõigile neile, kes soovivad elada tervislikku ja aktiivset eluviisi. Adidase brändi sõnumid rõhutavad koostööd, innovatsiooni, vastupidavust ja võidujanu.
Adidase brändi identiteet on alati olnud seotud spordiga ning ettevõte on pühendunud spordi edendamisele kõigil tasanditel. Adidase brändi väärtused ja sõnumid on jäänud aastate jooksul samaks ning ettevõte on suutnud oma brändi positsiooni tugevdada läbi innovatsiooni ja kvaliteetsete toodete pakkumise.
Adidase tooted ja teenused
Adidase rõivad
Adidas pakub laia valikut spordirõivaid, mis sobivad erinevateks spordialadeks. Nende valikus on nii meeste kui ka naiste rõivaid ning lastele mõeldud kollektsioon. Adidasel on ka mitmeid koostööpartnerlusi, näiteks Stella McCartneyga, mis pakub naiste spordirõivaid. Adidas pakub ka jätkusuutlikke rõivaid, nagu Primegreen, mis on valmistatud ümbertöödeldud materjalidest.
Adidase jalanõud
Adidas pakub laia valikut spordijalanõusid, mis sobivad erinevateks spordialadeks. Nende valikus on nii meeste kui ka naiste jalanõud ning lastele mõeldud kollektsioon. Adidasel on ka mitmeid koostööpartnerlusi, näiteks Kanye Westiga, mis pakub meeste ja naiste jalanõusid. Adidas pakub ka jätkusuutlikke jalanõusid, nagu Futurecraft Loop, mis on täielikult ümbertöödeldav.
Adidase spordivarustus
Adidas pakub laia valikut spordivarustust, mis sobivad erinevateks spordialadeks. Nende valikus on nii meeste kui ka naiste spordivarustus ning lastele mõeldud kollektsioon. Adidasel on ka mitmeid koostööpartnerlusi, näiteks Parley for the Oceansiga, mis pakub jätkusuutlikku spordivarustust, mis on valmistatud mereplastikust.
Adidase digitaalsed teenused
Adidas pakub mitmeid digitaalseid teenuseid, mis aitavad spordihuvilistel oma treeninguid paremini jälgida ja analüüsida. Nende hulka kuuluvad rakendused, nagu Adidas Running ja Adidas Training, mis aitavad jälgida treeninguid ja pakkuda personaalseid treeningukavasid. Adidas pakub ka nutikella, näiteks Adidas miCoach Smart Run, mis võimaldab jälgida treeninguid ja kohandada treeningukava vastavalt tulemustele.
Adidase Turundusstrateegiad
Adidase Reklaamikampaaniad
Adidase reklaamikampaaniad on alati olnud innovaatilised ja silmapaistvad. Brändi suurimad reklaamikampaaniad on keskendunud sportlastele ning nende saavutustele. Üks tuntumaid reklaamikampaaniaid oli “Impossible is Nothing”, mis rõhutas, et kõik on võimalik, kui sa selleks piisavalt pingutad. Hiljutine reklaamikampaania “Here to Create” keskendus aga naistele ning nende saavutustele spordis ja elus üldiselt.
Adidase Sponsorluslepingud
Adidas on tuntud oma suurte sponsorluslepingute poolest, mis hõlmavad nii sportlasi kui ka meeskondi. Üks olulisemaid lepinguid on Adidasel FIFAga, mis on kestnud juba aastakümneid. Adidas on olnud ka paljude olümpia- ja maailmameistrivõistluste ametlik sponsor. Samuti on Adidasel lepingud paljude tuntud sportlastega, nagu Lionel Messi, James Harden ja Naomi Osaka.
Adidase Sotsiaalmeedia Strateegia
Adidase sotsiaalmeedia strateegia keskendub tugevalt brändi kuvandile ja tarbijate kaasamisele. Brändi Instagrami konto on üks populaarsemaid spordibrändide seas ning seal jagatakse nii tooteid kui ka inspiratsiooni spordi harrastamiseks. Adidas on loonud ka spetsiaalse rakenduse, mis aitab kasutajatel oma treeninguid jälgida ning jagada neid teiste kasutajatega. Samuti on Adidasel loodud erinevad kogukonnad, nagu Creators Club, mis pakub kasutajatele erinevaid eeliseid ja soodustusi.